- Licznik odwiedzin:
- 31717
- Licznik wyświelteń podstrony:
- 3349
Instrukcja korzystania z BIP
-
Wstęp
-
Nawigacja
-
Podstrony
-
Rejestr zmian
-
Wyszukiwarka
-
Wstęp
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej. BIP został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej.
-
Nawigacja
Biuletyn Informacji Publicznej jest zbudowany w oparciu o strukturę drzewiastą, dotarcie do dokumentów publikowanych na stronach biuletynu zapewnia menu znajdujące się po lewej stronie.
Pozycje prezentowane w menu prowadzą bezpośrednio do podstrony zawierającą treść dokumentu lub do listy podkategorii.
Pod głównym menu umieszczone jest dodatkowe menu ze stałymi pozycjami:
-
Strona główna - odnośnik do strony głównej BIP
-
Rejestr zmian - prezentuje informacje o zmianach dla dokumentów serwisu
-
Instrukcja korzystania z BIP - instrukcja obsługi biuletynu
-
Pliki do pobrania - pliki tj. np. programy przydatne przy przeglądaniu załączników
-
Mapa serwisu - prezentuje strukturę serwisu
-
Redakcja biuletynu - informację o osobach redagujących
-
Podstrony
W skład podstrony wchodzą następujące elementy:
-
tytuł dokumentu, będący nagłówkiem podstrony
-
menu nawigacyjne w postaci ścieżki określajace mejsce użytkownika w serwisie
-
treść dokumentu
-
metryka dokumentu - zawiera szczegółowe informacje dotyczące dokumentu takie jak :
-
nazwa dokumentu
-
podmiot udostępniający
-
osoba, która wytworzyła informację
-
osoba, która odpowiada za treść informacji - imię i nazwisko.
-
osoba, która wprowadziła informację - imię i nazwisko jest odnośnikiem prowadzącym do okna zawierającego informacje o danej osobie.
-
data wytworzenia informacji
-
czas udostępnienia informacji
-
czas ostatniej aktualizacji
-
załączniki w postaci plików do pobrania (jeżeli zostały dodane do dokumentu) wraz odnośnikami umożliwiającymi ich pobranie.
-
odnośnik "Wersja do wydruku" powoduje otwarcie okna przeglądarki z aktualną podstroną w wersji przystosowanej do wydrukowania.
-
odnośnik "Wersja PDF" powoduje wygenerowanie pliku w formacie PDF z aktualną podstroną.
-
Rejestr zmian
Każdy dokument opatrzony jest odnośnikiem prowadzącym do rejestru zmian.
Rejestr stanowi archiwum pozwalające na zapoznanie się z wszelkimi zmianami jakie były dokonywane na publikowanym dokumencie lub załączniku dołączonym do tego dokumentu. Odnośnik "zobacz" przy każdej z wersji dokumentu daje możliwość dotarcia do szczegółowych informacji na jej temat.
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka umieszczona jest w górnej części strony, pozwala na szybkie dotarcie do publikowanej w biuletynie informacji. Aby z niej skorzystać należy wpisać w pole tekstowe szukane słowo lub wyrażenie i nacisnąć na przycisk Wyniki wyszukiwania prezentowane są w postaci listy dokumentów, aby obejrzeć zawartość danego dokumentu należy kliknąć na jego tytuł.
Biuletyn Informacji Publicznej